9000140014 |
Ecosistemes d'aprenentatge: innovació i col·laboració educativa - Sessió 3: Les Plataformes d'Aprenentatge |
2021-2022 |
Taller. Internivells: Ed. Primària-Secundària-Formació Profess. |
|
|
|
12/5/2022 - 18/5/2022 (5 hores) de 9:30h a 12:30h |
|
CaixaForum Macaya |
|
Passeig de Sant Joan, 108 (Barcelona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
ICE de la Universitat Politècnica de Catalunya
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
01/09/2021 - 12/05/2022 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Les organitzacions educatives han de treballar immerses i interconnectades amb la resta d’organitzacions del seu entorn real i virtual per poder aprendre conjuntament i donar resposta als reptes formatius, professionals i socials que es planteja qualsevol organització i, en darrer nivell, qualsevol societat integradora i sostenible.
En aquest context, el cicle s'estructura en tres sessions i es pot assistir a una o a vàries d’elles. En concret, es tracta de “La formació inclusiva”, “La formació professional dual” i “Les plataformes d’aprenentatge”, i estan pensades com unes converses entre tres convidats conduïdes per un moderador que anirà enllaçant les sessions i els seus continguts a partir d’una bateria de preguntes que farà posicionar els diferents ponents i interpel·laran a la resta de participants en una activitat final de síntesi.
Aquesta activitat formativa correspon a la tercera sessió del cicle i es complementa amb una contribució personal sobre com afrontar els reptes educatius i socials que es plantegen en la sessió amb una tasca de reflexió que s’enviarà via formulari amb una dedicació equivalent a dues hores.
Comissionat científic i moderador del Cicle:
Dr. Esteve Juanola, inspector i innovador educatiu, professor UPC-ICE
Ponents Seminari 3: Les Plataformes d’Aprenentatge
Dr. Marc Alier, Professor UPC, expert en TIC a l’educació
Dra. Neus Lorenzo Galés, Professora UdA i experta en digitalització
David Calle Parrilla, Professor i YouTuber, creatiu i expert en xarxes
Vincle informació al cicle complet
Enllaç reserva de plaça a la conferència
|
| |
Objectius |
1. Reflexionar sobre com fer possible una actuació educativa que promogui la inclusió en un ecosistema d’aprenentatge obert on tothom contribueixi a la sostenibilitat i a l’èxit social
2. Reflexionar sobre la millora de la productivitat i l’ocupabilitat dels joves, així com de la possible pèrdua d’altres competències específiques i generals
3. Reflexionar sobre com la plataforma digital esdevé un model d’ecosistema d’aprenentatge basat en la interacció de tots els seus membres.
4. Contextualitzar les sessions segons les característiques dels diferents actors implicats i l’aplicabilitat pels diferents grups d’interès
|
| |
Continguts |
1. Els ecosistemes d’aprenentatge
2. Situació actual, futura i bones pràctiques educatives en:
a. Les plataformes d’aprenentatge
3. Anàlisi comparatiu i promoció de la millora contínua en les organitzacions educatives obertes
4. Reflexió final i aplicació dels aprenentatges en diferents contexts educatius
METODOLOGIA: Es presenta una proposta de cicle organitzat en tres sessions que compten amb un moderador i tres ponents convidats. En finalitzar les presentacions dels ponents i el debat, s’obrirà la taula rodona a la participació dels assistents. Les contribucions es recolliran en una acta de la sessió i es demanarà que els assistents donin el seu consentiment per a l’ús de les seves dades per fer-los arribar un formulari per a una contribució personal sobre com afrontar els reptes educatius i socials que es plantegen en la sessió. Es pot assistir a una o a vàries de les sessions. Cada sessió té la seva corresponent activitat formativa a la que cal inscriure’s per separat.
PLA DE TREBALL:
Desenvolupament de les següents preguntes: Què entenem per plataforma d’aprenentatge? Quines són les seves característiques en funció del grup d’interès que hi participa? Quins són els límits de les noves tecnologies educatives en la promoció d’una formació competencial personalitzada, el treball en xarxa i la innovació educativa?
|
| |
Avaluació |
Satisfacció de les persones en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa i percepció de transferibilitat. (Nivell 1)
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a la sessió i enviament del formulari amb la contribució personal
|
| |
Persones destinatàries |
El públic objectiu de les sessions són professionals que treballin en centres educatius amb responsabilitats de direcció o coordinació, professorat en general, responsables de recursos humans d’organitzacions diverses, acadèmics en ciències de l’educació, directors tècnics d’empreses, responsables d’organitzacions industrials, culturals, sociosanitàries, etc. que tinguin interès a adquirir noves estratègies educatives i compartir les seves experiències per constituir-se com a agents de canvi i contribuir, en el marc de la seva organització, a avançar cap a un ecosistema d’aprenentatge obert, de qualitat i equitatiu
|
| |
E-mail |
mireia.lopez.beltran@upc.edu
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
12/05/2022 |
0930 |
1230 |
Sessió 2 |
dimecres |
18/05/2022 |
- |
- |
|
| |